TV3 ha estrenat ‘Eufòria Dance’, el càsting de ballarins per la segona temporada d»Eufòria’ que s’emet a Twitch.
Artículo disponible en castellano
Al món de la tele es diu que el que funciona no s’ha de tocar, sinó que impulsar. La innovació per donar ales a l’univers d’un projecte televisiu és del tot atractiva per l’audiència. Hi ha molta diferència entre aprofitar l’èxit d’un producte i estirar-lo com si fos un xiclet. Històricament, TV3 ha sabut demostrar ser una cadena a l’avantguarda en aquest sentit, allargant en la justa mesura les seves produccions. El gran èxit de la temporada passada va ser ‘Eufòria’, el talent show produït per Veranda que va arrasar en audiències. Després de la final el repte era majúscul: donar vida a un programa que deixava d’estar en antena. I ho han aconseguit.
Els concerts al Palau Sant Jordi van ser una oportunitat d’or per poder seguir generant continguts. TV3 va aprofitar el concert per arrencar la producció d’un documental sobre la vida dels concursants després del programa i van gravar el primer concert en directe, sent continguts exclusius que podran emetre en prime time. Tot i això, la gran virtut d’’Eufòria’ és la seva pota digital, un factor que han volgut impulsar ara que s’ha confirmat la segona temporada del concurs musical.
Aquest diumenge s’ha celebrat ‘Eufòria Dance’, un invent del tot fructífer. Podent fer un càsting a l’ús, TV3 ha decidit anar una passa més enllà i crear un talent show del talent show. Així doncs, la selecció dels ballarins s’ha emès en directe a través de Twitch, en format watchparty amb la influencer catalana Nadine Romero com a comentarista. 350 ballarins i ballarines s’han sotmès a l’atenta mirada d’un jurat que resulta familiar pel públic del programa. L’Albert Sala, el coach i coreògraf de la primera temporada, ha presidit la taula, on també es trobava l’Aina Casanovas, una de les ballarines més carismàtiques de la primera edició que va triomfar a les xarxes socials.
‘Eufòria Dance’ és la demostració que l’aposta pels continguts digitals és clara a la televisió autonòmica catalana. Un stream del tot professional, amb realització en directe, grafismes i diverses connexions per l’espai del càsting, han protagonitzat la vetllada, proporcionant a l’audiència del programa una mirada del tot privilegiada. Sense dubte, el millor d’’Eufòria Dance’ és la transparència amb l’espectador. Els viewers del directe de Twitch han pogut veure com es fa televisió. Des de les directrius del Tono Hernández, director del programa, a les equivocacions i repeticions de l’Albert com a presentador de l’espai. ‘Eufòria’ ha sabut llegir el llenguatge de Twitch, sense por a la imperfecció, i aquest ha estat el seu gran èxit.
TV3 ha entès que no cal amagar el que passa als seus espectadors més fidels, els majoritàriament joves que es connecten a través de les xarxes. De fet, és molt probable que els que es connectin al Twitch d’’Eufòria’ siguin els primers que estiguin al sofà de casa quan s’emeti per la tele. Es generen públics diferents entre digital i TDT, públics del tot complementaris.
Així doncs, la feina de l’equip digital d’’Eufòria’, encapçalat per l’Enric Esteban i amb noms propis com el Roger Juanola i el Pau Fernández, marca un precedent a la televisió pública catalana. Però a la CCMA no es poden relaxar, ja que calen més recursos per les estratègies digitals dels seus programes. Cal seguir portant les produccions de TV3 a un altre nivell. Mentrestant, llarga vida a l’eufòria televisiva catalana.